loading...
آموزش زبان انگلیسی
غلامعلی عباسی بازدید : 167 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

 خیلی از دوستان می پرسند زبان را چگونه یادبگیریم آیا می توان زبانی را در مدت کوتاهی آموخت ؟ برای روشن شدن کلی موضوع مطالب زیر درج می گردد:

یادگیری مکالمه انگلیسی و کلیه زبان های زنده جهان فقط در یک ماه

مکالمه انگلیسی در یک هقته 

روش اعجاب انگیز آموزش زبان انگلیسی

در خواب زبان بیاموزید

ما تافل و آیلتز شما را تضمین می کنیم

انگلیسی به روش ما

انگلیسی با روش استثنایی دکتر ...

انگلیسی با اساتید آمریکایی و...

انگلیسی به روش مهندس ...

انگلیسی تضمینی و ....

***و اما واقعیت موضوع***

امروزه همه عجله دارند . همه می خواهند یک شبه لاغر شوند یا یک روزه وزن اضافه کنند . برخی انتظار دارند یا این انتظار به آنها تلقین میشود که می توانند بیماری های صعب العلاج روحی وجسمی طولانی مدت خود را با اندکی دارو و در کمترین زمان درمان نمایند . متاسفانه این اوضاع و احوال گریبانگیر زبان انگلیسی نیز شده است .

این تبلیغات فراوان روزنامه ها مجلات و سایت های اینترنتی که ادعا می کنند زبان انگلیسی شما را در مدت کوتاهی به حد ایده آل می رسانند خیلی ها را که با ماهیت زبان و زبان آموزی بیگانه اند فریب می دهد و گاه دچار افسردگی و دلسردی می کند .

عده ای دائما بوق و کرنا می کنند که اگر تا کنون چنین بوده است یا چنان ما چنین می کنیم و .............ادامه ماجرا

و بعد تا بخود می آیید می بینید مبلغ کلانی از شما گرفته اند( البته با شگرد های خاص خود ) و بازهم نگرانی و یاس و ... 

جیب خود را با حماقت دیگران پر کن ( ضرب المثلی معروف)

شاید شما هم از خواندن این جملات ناراحت شوید .اما متاسفانه کشور ما با طغیان عده ای سود جو و بقول خودشان متخصص و کاربلد زبان روبرو شده است و فقط جیب عده ای دائما در حال پر شدن و عده ای در حال خالی شدن است

زبان آموزی فرایندی است بلند مدت که یک باره رخ نمی دهد و نیاز به برنامه مدون و منظم دارد . باید در کشور های غیر انگلیسی برای آن محیط ایجاد کرد . محیطی که دائما در آن بتوان انگلیسی شنید حرف زد و در کل تمرین کرد . باید انگیزه فراوان داشت یا ایجاد کرد . تمهیدات فراوان ( وقت و انرژی و انگیزه کافی ) می خواهد . نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد که البته به اهداف  زبان آموزی نیز بستگی دارد . ایا می خواهیم برای آزمون تافل یا آیلتز آماده شویم یا برای کنکور سراسری و یا کارشناسی ارشد . می خواهیم زبان تخصصی رشته خود را بیاموزیم . همه این اهداف فرق دارد و روشهای نیل با آنها نیز طبیعتا تفاوت دارد . اگر می خواهیم مکالمه بیاموزیم با چه هدفی . امکانات و زمانی که قرار است برای یادگیری آن اختصاص دهیم چقدر است . سابقه زبانی ما چگونه بوده است ؟ آیا برای یادگیری وقت و علاقه کافی داریم یا فقط یک هوس زودگذر است ؟ تحصیلات ما در چه حدودی است ؟ توانایی زبانی هر فردی هم با دیگری تفاوت دارد . پیشینه های زبانی افراد هم یکی نیست و ... 

(نقل از وبگاهاستاد هاشمی)

البته با توضیحات فوق نمی خواهیم کسی را دلسرد کنیم و همه را از زبان بیزار نمایم ولی واقعیت این است که اگر هدف نهایی یادگیری ،روش و متد یادگیری، عادت های مناسب و با ثبات یادگیری، کیفیت و کمیت یادگیری، ابزارها و وسایل کمک آموزشی یادگیری(چند رسانه ای)، برنامه مدون یادگیری و نیز انتخاب موسسه آموزشی مناسب مشخص شود بگونه ایکه مهارت های چهارگانه زبان (Listening/Speaking/Reading/Writing)بصورت متوازن تقویت شود یادگیری آسان ، پویا و با کیفیت خواهد بود. اگر در یادگیری لغات،گرامر ،درک مطلب، تلفظ کلمات و نهایتا صحبت کردن متد مناسب ، پویا و استانداردی انتخاب کنیم یادگیری موفقی را تجربه خواهیم کرد.(در خصوص نحوه یادگیری موارد فوق در بخش نحوه یادگیری این وبلاگ اشاره شده است

ضمنا یکی از عوامل فیتلر کننده در یادگیری زبان جدید ترس و دلهره بی مورد(بیگانه هراسی) از ایجاد ارتباط عملی در حین گوش دادن و صحبت کردن است که اگر این ترس برطرف شود خیلی از مشکلات حل می شود و این مستلزم این است که موارد آموخته شده بصورت عملی با جرئت و اعتمادبنفس بالا بکار گرفته شود و از اشتباه کردن نهراسیم چراکه همه مادرزادی زبان آموز نشدند .

نهایتا یادگیری زبان فراتر از عوامل و امکانات بیرونی و مربی بستگی به میزان تلاش  و تمرین فردی ما دارد بطوریکه تلاش ما حداقل 80 درصد در یادگیری زبان جدید تاثیر دارد تا آن بخش از مغز ما که در یادگیری زبان جدید نقش دارد فعال گردد.

Practice make perfect

کار نیکو کردن از پر کردن است

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مشخصات نویسنده غلامعلی عباسی درباره : غلامعلی عباسی متولد 1340 دبیر بازنشسته زبان انگلیسی در شهرستان اردبیل هستم . این وبلاگ دفتر یادداشت بنده محسوب می کردد . هر مطلبی که به یادگیری بیشتر زبان انگلیسی کمک نماید و به نظر من مفید باشد در این وبلاگ جمع آوری نموده و با علاقه مندان زبان انگلیسی به اشتراک گذاشته ام . اطمینان کامل دارم که انتقادات و ایرادهای بیشماری متوجه این وبلاگ می تواند باشد ولی بنده به عنوان مدیر این وبلاگ در بهبود این کار انتظار راهنمایی و پیشنهاد از طریق دوستداران زبان و اهل فن را دارم . تا حد ممکن منابع اعلام میگردد . امیدوارم مورد قبول و پسند همكاران ارجمند و دانش آموزان و دانشجویان زبان انگلیسی واقع گردد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2128
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 248
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 938
  • بازدید ماه : 5,679
  • بازدید سال : 30,883
  • بازدید کلی : 721,169